• ban06.jpg
  • ban07.jpg
  • ban08.jpg
  • ban09.jpg
  • ban10.jpg
  • ban11.jpg

26 marca 2021 r. odbyła się inauguracja projektu Erasmus "PEER²FORMATHS", w którym uczestniczą dwie uczennice naszej szkoły – Zuzia Fuchs z klasy 1a i Wiktoria Majchrowska z klasy 1b. Projekt jest realizowany w ramach współpracy z I LO im. M. Kopernika w Katowicach i francuskim Lycée Dumont D’Urville w Tulonie. Jest poświęcony nauczaniu matematyki w trzech językach – francuskim, polskim i angielskim!!!

Korzystając z możliwości połączenia zdalnego uczennice LOTE i uczniowie klas pierwszych z katowickiego Kopernika współpracowali w grupach ze swoimi francuskimi kolegami rozwiązując matematyczne zagadki przedstawione w trzech wspomnianych językach. Języki się mieszały, ale to matematyka była wektorem wyznaczającym kierunek pracy uczniów. Spotkanie nie było jednorazowym wydarzeniem. Ma zapoczątkować stałą współpracę uczniów trzech szkół.

 

Kilka słów o projekcie napisały jego uczestniczki – Zuzia i Wiktoria, którym dziękujemy za godne reprezentowanie LOTE, zaangażowanie, pracę, uśmiech, życząc pomyślnych zmagań z matematycznymi łamigłówkami po francusku i angielsku.

 

Zuzia, klasa 1a:

W dniu 26.03.2021 r. miałam okazję uczestniczyć w spotkaniu współorganizowanym przez naszą szkołę. W spotkaniu wzięli udział uczniowie LOTE uczący się języka francuskiego, uczniowie liceum w Katowicach i uczniowie ze szkoły z Francji. Spotkanie miało na celu rozwiązywanie zadań i zagadek matematycznych z wykorzystaniem języka francuskiego i angielskiego. Podzieliliśmy się w około 10-osobowe grupy i przystąpiliśmy do rozwiązywania. Pierwszy raz miałam okazję uczestniczyć w takim spotkaniu i uważam, że było to bardzo ciekawe doświadczenie. Spotkanie było pierwszym z cyklu planowanych zajęć. Mam nadzieję, że będziemy kontynuowali zajęcia w takiej formie, co da nam możliwość lepszego poznania się nawzajem i podszkolenia języka francuskiego i angielskiego. Zachęcam wszystkich do dołączenia do następnych spotkań online.

 

Wiktoria, klasa 1b:

Bardzo się cieszę, że szkoła dała nam możliwość, wzięcia udziału w tym projekcie, ponieważ możemy nie tylko rozwiązywać zagadki matematyczne, ale również rozwijać i poszerzać język francuski i angielski. Niezwykle ważne jest, aby umieć wykorzystywać nabytą wiedzę z języków obcych w komunikacji z innymi osobami. To spotkanie nam to umożliwia i jest ciekawym doświadczeniem. Zachęcam wszystkich by dołączyli do nas.