• ban06.jpg
  • ban07.jpg
  • ban08.jpg
  • ban09.jpg
  • ban10.jpg
  • ban11.jpg

„Pomysły są powszechnym towarem.Wprowadzenie ich w życie nie jest.”
(M. Dell)

Miło nam poinformować, że unijny projekt „Pogranicze, Wielokulturowość, Różnorodność – poznaję, rozumiem, działam” (Mobilność kadry nauczycielskiej) zrealizowany w LOTE w latach 2015-2017 został nominowany do prestiżowej nagrody EDUinspiracje przyznawanej corocznie przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.

Fundacja, pełniąca funkcję Narodowej Agencji Programu Erasmus +, dofinansowuje wdrażanie międzynarodowych projektów edukacyjnych i prowadzi nad nimi badania, które dotyczą przede wszystkim efektów podejmowanych działań oraz wpływu na ich uczestników i realizatorów.

EDUinspiracje organizowane są już od 2011 roku. Nominacje otrzymują w nich projekty uznane za przykłady dobrych praktyk szczególnie w zakresie upowszechniania i promocji rezultatów projektów, inspirowania lokalnych społeczności oraz pozytywnego wpływu na rozwój edukacji. Każda nominacja świadczy o wyjątkowej wartości projektu.

Dagmara Jagucka-Mielke – koordynator projektu – miała przyjemność wziąć udział w uroczystej Gali Nagród Edukacyjnych 2018, która odbyła się w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie 5 grudnia 2018 r.

Znaleźliśmy się w ścisłym gronie 25 szkół oraz instytucji edukacyjnych z całego kraju nominowanych w pięciu kategoriach. Nasz projekt nominowany był w kategorii POWER Edukacja Szkolna, a wyłoniony został poprzez wewnętrznych ekspertów FRSE na podstawie analizy projektu oraz pogłębionego wywiadu z koordynatorem projektu. Ponieważ w tym roku upływa 25 lat działalności FRSE w Polsce, kapituła fundacji wręczyła także nagrody w kategorii specjalnej „25‑lecie FRSE”. Warto zauważyć, że laureaci nagrody (Edukacyjnych Oskarów) ogłaszani byli dopiero podczas gali. Wręczaniu nagród towarzyszyła ogromna radość, zaskoczenie i wzruszenie. Podczas uroczystości uczestnicy mogli wysłuchać inspirującego wykładu pt. „Pozytywne mówienie” dr. hab. Jacka Wasilewskiego.

Więcej na temat samego projektu oraz jego rezultatów można przeczytać na naszej stronie w zakładce „Projekty Power / FRSE”.