• budynek2.png
  • rpa.png
  • rpab1.png
  • rpab2.png

15 grudnia 2016 r. przed godziną 7:00 uczniowie klas pierwszych LOTE wyjechali na dwudniową wycieczkę do Czech i Austrii. W planach było zwiedzanie, relaks i przyjemności!

Na początku, po kilku godzinach drogi dotarliśmy do czeskiego miasta Brno, gdzie udaliśmy się na zwiedzanie twierdzy Spilberk, w której mieściły się średniowieczne więzienia, podziwialiśmy stamtąd także panoramę miasta. W Brnie odwiedziliśmy również grobowce kapucynów, które mogły skłonić wszystkich do refleksji i katedrę apostołów Piotra i Pawła. Kolejną atrakcją był świąteczny jarmark, na którym można było kupić różne lokalne przysmaki czy piękne ozdoby. Po tak mile spędzonym czasie na zakończenie udaliśmy się do największego aquaparku w całych Czechach – parku wodnego Moravia.

Następnego dnia zaraz z samego rana, po śniadaniu opuściliśmy Czechy i udaliśmy się do Wiednia. W stolicy Austrii od początku zabraliśmy się za aktywne zwiedzanie zabytków miasta, które zrobiło na nas spore wrażenie, z autobusu podziwialiśmy najważniejsze budowle Wiednia, obejrzeliśmy też Hunderwasserhaus, czyli znany, ciekawy budynek cenionego architekta, a następnie wraz z panią przewodnik udaliśmy się do zimowej rezydencji władców Austrii, Habsburgów, czyli Hofburgu, w którym mieściło się również muzeum cesarzowej Sissi, po zwiedzaniu pięknych komnat udaliśmy się na spacer po Wiedniu, w czasie, którego obejrzeliśmy katedrę świętego Szczepana, operę, teatr i mieliśmy okazję zobaczyć też inne ważne miejsca w stolicy Austrii. Zmęczeni udaliśmy się na obiad, po którym powróciliśmy do aktywnego zwiedzania- zobaczyliśmy muzeum przyrody oraz austriacki parlament. Na sam koniec skierowaliśmy się na jeden z największych bożonarodzeniowych jarmarków, czyli wiedeński Christkindlmarkt, na którym mogliśmy spróbować świątecznych przysmaków takich jak np. migdały w cukrze, owoce w czekoladzie, Mozartskugeln czy pierniki. Jarmark mieścił się na placu przed ratuszem, w którym odbywał się koncert kolęd. Po tak aktywnym dniu i chwili przyjemnego, świątecznego odpoczynku na Weihnachtsmarkt udaliśmy się w drogę powrotną do Cieszyna.

Wycieczka była bardzo udana i przebiegła w miłej, świątecznej atmosferze, udało nam się zwiedzić bardzo wiele zabytków zarówno w Czechach jak i w Austrii, a oprócz tego mieliśmy okazję użyć naszych językowych umiejętności i przede wszystkim poczuć klimat Bożego Narodzenia na jarmarkach w Brnie i Wiedniu. Myślę, że zarówno uczniowie jak i nauczyciele będą miło wspominać nasz przedświąteczny, zimowy wyjazd.