• ban06.jpg
  • ban09.jpg
  • ban10.jpg
  • ban11.jpg

Od kilkunastu lat tradycją naszej szkoły jest pięciodniowy wyjazd maturalnych klas nad polskie morze. 16 września 2018 r., w niedzielę, o godzinie 23:30 wyruszyliśmy autobusem do Jastarni. Następnego dnia, około godz. 11, dotarliśmy na miejsce.

Po zameldowaniu się w czteroosobowych domkach, mieliśmy czas na odpoczynek oraz przywitanie się z morzem. Pogoda dopisywała nie tylko pierwszego dnia. Przez cały pobyt było słonecznie i ciepło, dlatego większość czasu spędziliśmy aktywnie. We wtorek mieliśmy okazję pogłębić naszą wiedzę, odwiedzając Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Przez dwie godziny podziwialiśmy interesujące ekspozycje, również w formie interaktywnej. Duże wrażenie zrobiła na nas nowoczesność muzeum i bardzo ciekawy sposób przedstawienia historycznych faktów. Po zwiedzaniu mieliśmy chwilę czasu wolnego w Gdańsku, następnie wróciliśmy na obiadokolacje do naszego ośrodka.

Kolejnego dnia, zaraz po śniadaniu, całą grupą wybraliśmy się na spacer do Juraty. Po około godzinnej wędrówce dotarliśmy do celu, gdzie miło spędziliśmy czas wolny.

W czwartek zachęceni przepiękną pogodą, pojechaliśmy na Hel. Całą grupą udaliśmy się na plażę, aby zobaczyć najbardziej wysunięty punkt Polski. Czas wolny na Helu mogliśmy spędzić, wypoczywając nad brzegiem morza lub spacerując po mieście.

Codziennie chętne osoby mogły pod opieką nauczycieli zażywać kąpieli w Bałtyku oraz przebywać na plaży, która znajdowała się około 5 minut od naszego ośrodka.

W piątek po śniadaniu pożegnaliśmy morze i wyruszyliśmy w podróż powrotną do Cieszyna. Tak jak kiedyś opowiadali nam nasi starsi koledzy, teraz sami możemy przyznać, że wyjazd ten jest jednym z najlepszych licealnych wyjazdów. Podczas wycieczki nabraliśmy dużo sił, na pewno przydadzą się do nauki i rzetelnego przygotowania do nadchodzącej matury. Z pewnością wszyscy uczniowie klas trzecich LOTE będą bardzo dobrze wspominać Jastarnię i wspaniały czas, jaki tam spędzili.