fbpx
  • ban09.jpg
  • ban10.jpg
  • ban11.jpg

W poniedziałek 8 września 2014 r. uczniowie LOTE wyruszyli w ramach szkolnej wymiany partnerskiej LOTE - Lycée de Balagne w podróż na Korsykę. Po długiej, wielogodzinnej podróży (autokarem i promem) powitało nas gościnne miasteczko L’Ile – Rousse i uczniowie partnerskiego liceum.

Już pierwszy dzień pobytu zaczął się ciekawie. Rano wsiedliśmy do czterech samochodów terenowych i wyjechaliśmy w całodniową podróż po zakątkach regionu Balagne. Była kąpiel w górskiej rzece Fango, zapierające dech w piersiach widoki, jezioro - tama Argentella, ruiny kopalni ołowiu i srebra, plażowanie i kąpiel w morzu.

Drugi dzień pobytu rozpoczęliśmy wizytą na miejskim targu, gdzie zakupić można było lokalne  sery i szynki, owoce, konfitury, a także korsykańskie pamiątki. Po zakupach był czas na kąpiel w morzu i dopołudniowe plażowanie. Po południu natomiast czekała nas kolejna przygoda – wypłynęliśmy kajakami w morze, do uroczej zatoczki, w której znowu był czas na … kąpiel.

Ostatni dzień naszej wizyty na Korsyce rozpoczęliśmy od odwiedzin w posiadłości Orsini. Miejsce to specjalizuje się w wyrobie lokalnych słodyczy, konfitur i win. Następnie udaliśmy się do Calvi – miasta, w którym według Korsykanów urodził się Krzysztof Kolumb. Zwiedziliśmy Cytadelę, Stare Miasto, a kilku szczęściarzy miało okazję zwiedzić koszary 2 Cudzoziemskiego Pułku Powietrznodesantowego (Legia Cudzoziemska).

Wieczorami spędzaliśmy czas ze swoimi korsykańskimi znajomymi, których mamy nadzieję zobaczyć już niedługo w Cieszynie.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.